Bill| Incassom, debiteurenbeheer en juristen
U bent hier: Veel gestelde vragen
Veel gestelde vragen
Hieronder vindt u een selectie van veel gestelde vragen.
1. Hoeveel herinneringen moet ik verstuurd hebben, voordat ik een incasso opdracht kan indienen?
Zakelijke debiteuren zijn direct na vervaldatum factuur ingebreke. Deze kunt u dus direct ter incasso bij ons aanbieden. Particuliere debiteuren moeten minimaal 1 laatste aanmaning hebben ontvangen. Zorg dat deze aan de wettelijke eisen voldoet (laatste aanmaning moet een minimale betalingstermijn van 14 dagen hebben en de bijkomende incassokosten moeten exact vermeld worden).  Uiteraard kunt u deze herinnering ook (gratis!) door Bill laten verzorgen binnen het pre-incassotraject.
2. Hoe werkt incasso bij Bill?
Dien de betreffende factuur gratis in via de website, per post, mail of fax. Doet u dit voor 14.30 uur, dan gaat er dezelfde dag nog een aanmaningsbrief de deur uit. Vervolgens belt Bill uw debiteur voor het vinden van een oplossing. Soms wil of kan de debiteur niet betalen. Dan is afdwingen via een gerechtelijk incassotraject een mogelijke optie.

3. Hoe dien ik een opdracht in en wat moet ik aanleveren?
Incasso-opdrachten
Een incasso-opdracht start u het snelste door het online indienen van uw factuur. U maakt via de website een account aan waarmee u toegang krijgt tot uw dossier. Een andere optie is een kopie van de factuur opsturen per post, mail of fax. Voeg daarbij eventueel ook een kopie van de verstuurde betalingsherinnering.

Pre-incasso-opdrachten
Pre-incasso-opdrachten kunt u enkel online indienen.

4. Hoe word ik op de hoogte gehouden van de stand van zaken?

Zodra uw aanvraag binnen is, ontvangt u van Bill een opdrachtbevestiging. Hierin staan ook uw inloggegevens voor toegang tot uw online dossier. Zo kunt u op elk moment  de status volgen en zien of de betaling al binnen is. Wanneer u dan nog vragen heeft, kunt u ons altijd bellen.

5. Wat houdt no cure, no pay in?
No cure, no pay betekent zonder oplossing  geen betaling. Kortom ,indien er door uw debiteur niets betaald wordt dan bent u ons in het minnelijke traject ook niets verschuldigd.
Dat is een van de redenen waarom wij altijd ons uiterste best doen om uw vordering zo snel mogelijk voor u te incasseren!
6. Wat gebeurt er als mijn debiteur in het minnelijke traject niet betaalt?

Als een minnelijk incassotraject geen betaling door de debiteur oplevert, kunt u beslissen tot een gerechtelijk incassotraject. Indien er sprake is van een juridisch geschil kunnen de juristen van Bill u bijstaan in dit traject. Echter in 95% van de gevallen handelt de rechtbank een incassotraject schriftelijk af.
Wilt u een gerechtelijk traject liever niet? Dan kunt u op dat moment het dossier kosteloos laten sluiten.

 

7. Kan ik als particulier ook een incasso bij Bill starten?
Ja dat kan, indien de vordering voldoet aan bepaalde eisen. Zo moet onomstotelijk vast staan dat de vordering terecht is. Bijvoorbeeld bij een geldlening moet de overeenkomst door beide partijen ondertekend zijn.
8. Wat als er niets wordt geincasseerd en ik geen verdere stappen wil ondernemen?
U kunt het dossier kosteloos stopzetten, wanneer Bill aangeeft dat incasseren binnen het minnelijke incassotraject niet meer mogelijk is. Doorgaans is dit binnen 4 weken na aanvang van het incassotraject bekend.
9. Kan ik ook een incassotraject starten voor een buitenlandse debiteur?
Nee, Bill behandelt vooralsnog alleen incasso's in Nederland.
10. Hoelang duurt een gemiddeld incassotraject?
Hoe lang een incassotraject duurt hangt samen met verschillende vragen. Is er op tijd geleverd tegen goede kwaliteit? Waarom betaalt de debiteur niet? Zijn er andere schuldeisers?  Na ongeveer vier weken kan Bill aangeven of er een oplossing mogelijk zonder gang naar de rechter.
11. Is er een minimaal bedrag voor het starten van een incasso?
Nee dit maakt niet uit.
12. Hoe gaat Bill om met boze debiteuren?
Uiteraard is geen enkele debiteur blij als Bill contact opneemt. Via een menselijke aanpak is een oplossing vaak dichterbij. Elke debiteur behandelen we met respect en op dezelfde manier als onze eigen klanten. De debiteur krijgt altijd de kans zijn kant van het verhaal te vertellen. Bill kijkt waar het probleem over gaat en voorziet in een doelgerichte oplossing. 
13. Wie is mijn aanspreekpunt bij Bill?
Na aanmelding krijgt u direct één vast contactpersoon. Hij of zij behandelt uw dossier en is op de hoogte waar het over gaat.
14. Hoe is kwaliteit bij Bill gewaarborgd?
Bill heeft meer dan tien jaar ervaring in de financiële dienstverlening. Betalingen van debiteuren komen apart binnen op een zogenaamde derden geldenrekening. Zo is uw betaling altijd gegarandeerd mocht Bill als bedrijf iets overkomen.
 
15. Wat is het voordeel van een incassobureau ten opzichte van een deurwaarderskantoor?
Allereerst zijn bij Bill de kosten aanzienlijk lager dan wanneer u uw vordering neerlegt bij een gemiddelde deurwaarder. In het minnelijke traject kunnen wij exact hetzelfde doen wat een deurwaarder ook doet, vaak aanzienlijk sneller en voordeliger.

Een deurwaarder verdient aan de werkzaamheden in het gerechtelijk traject. Het is vaak een wat logge, ambtelijke organisatie.  Bill daarentegen verdient niets extra aan een gerechtelijke incassoprocedure en doet er alles aan om dit te voorkomen.

Bij Bill is er altijd iemand die weet waar uw dossier over gaat. Bij een snelle afhandeling zijn wij ook gebaat; wij verdienen immers pas wanneer de vordering geïncasseerd is.

Ook wanneer een dossier toch naar de rechter moet, bent u bij Bill beter en voordeliger uit. Wanneer u rechtstreeks naar een deurwaarder gaat, betaalt u de normale (hoge) prijs. Bill levert per jaar enkele honderden gerechtelijke zaken aan en heeft daardoor uiteraard hele goede prijsafspraken kunnen maken, deze komen u direct ten goede!



incassobureau - incasso -  incassobureau no cure no pay - incasso no cure no pay - no cure no pay incasso - incassobureau inschakelen no cure no pay incassobureau

Carel van den Brink van Fiscaal Economisch Adviesbureau over Bill,
De inzet van Bill is erg goed te noemen, zeker als je dat vergelijkt met andere incassobureaus, ze zijn erg pro actief. Prima ervaring! Doen wat ze beloven.
 
Factuur indienen
Middels ons online incasso systeem kunt u uw incasso opdrachten vandaag nog elektronisch bij ons aanleveren.
Inloggen voor direct indienen
Direct aanvragen
Vraag direct een gratis account aan!
Acount aanvragen
  Een vraag? Stel hem!  
Heeft u vragen of wilt u meer informatie, laat het ons direct weten.
 
 
Bill incasso B.V.
Wacht geen dag op uw geld! Online indienen, snelle betaling en No Cure No Pay, uw incassobureau Bill uit Bergen op Zoom.
 
Contact
Marconilaan-Noord 52
Postbus 399
4600 AJ
Bergen op Zoom
 
 
Telefoon: 0164 - 271 777
Fax: 0164 - 271 778
E-mail: info@billincasso.nl
 
KvK: 22052896
 
Bill incasso B.V. © 2017