10.000+
Al meer dan 10.000 ondernemers en particulieren met succes geholpen.
In het overgrote deel van de gevallen behalen wij snel succes voor onze klanten.
Bill Incasso heeft al ervaring sinds 2003 en kent het klappen van de zweep.
De reden dat uw facturen niet betaald worden, kunnen uiteenlopen. Het kan zijn dat uw debiteur niet kan betalen, nergens op reageert of misschien is er wel een geschil ontstaan.
Uiteraard is het belangrijk dat u een overschrijding van de vervaldatum van de factuur op tijd constateert. Probeer geschillen zo snel en goed mogelijk op te lossen. Wordt er niet betaald stuur dan een betalingsherinnering en eventueel nog een aanmaning.
Wacht ook vooral niet te lang met het uit handen geven van uw openstaande factuur. Hoe langer u wacht hoe groter de kans wordt dat uw factuur nooit meer betaald wordt door bijvoorbeeld een faillissement of schuldsanering.
Bij Bill zijn we van mening dat degene die de problemen veroorzaakt ook moet opdraaien voor de kosten. Daarom werken wij op no cure no pay basis. No Cure No Pay betekent letterlijk eigenlijk: 'Geen Oplossing Geen Betaling'. In de praktijk houdt dit in dat we bij een incasso opdracht rente en incassokosten bij uw debiteur in rekening brengen. Die betaalt dus ook de kosten. Betaalt uw klant de volledige vordering dan betaalt deze dus ook de kosten. U ontvangt dan van ons ; uw factuurbedrag + de rente.
Wordt er niets door uw klant betaald dan kost het u ook niets; incasso No Cure No Pay
Gratis factuur indienen
Online in 5 minuten kosteloos je openstaande factuur indienen.
Kies voor 'pre-incasso' bij het indienen en Bill verstuurt eerst nog een kosteloze aanmaning.
Ook een eventueel gerechtelijke incassoprocedure mogelijk.
No cure No Pay
Zo dient u een openstaande factuur in en dit doen we dan.
Een opdracht indienen bij Bill is super eenvoudig:
Zodra wij uw dossier ontvangen, gaan we daar dezelfde werkdag nog mee aan de slag. Uw debiteur benaderen we meerde malen totdat de vordering betaald is. Dit gebeurt via verschillende kanalen:
Het doel in deze eerste fase, ook wel de minnelijke fase genoemd, is het bereiken van een betaling of een oplossing. Als er betaald wordt, zijn we uiteraard snel klaar. Maar soms zullen we verder moeten kijken waar het probleem ligt. Eenvoudige geschillen proberen we tijdens dit traject op te lossen.
Kan uw debiteur de incasso niet betalen? Dan zullen we samen met uw klant kijken naar een betalingsregeling. Als er vervolgens een betalingsregeling afgesproken wordt dan houden we deze natuurlijk net zo lang in de gaten totdat de volledige vordering betaald is.
De meeste openstaande facturen worden in deze minnelijke fase betaald. Dat is ook ons primaire doel. Als er in deze fase betaald wordt is dat voor alle partijen de beste oplossing.
Maar kan òf wil uw debiteur niet betalen dan kan de volgende stap een gerechtelijke incasso procedure zijn, alleen als u dat wilt uiteraard. Vooraf bespreken we de kosten die dit met zich meebrengt. Vaak kunnen deze kosten verhaald worden op uw klant.
"Wacht niet te lang met het indienen van uw openstaande factuur. Hoe langer u wacht hoe moeilijker het wordt om uw factuur te incasseren."
Belangrijk is dat er een verschil is tussen de behandeling van particuliere debiteuren en zakelijke debiteuren. Gaat het om geld dat u moet krijgen van een bedrijf? Dan kunt u direct na het verstrijken van de betaaltermijn een incassoprocedure starten. Gaat het om een particuliere wanbetaler? Dan is het verplicht om een WIK-brief te (laten) sturen voordat u een incassobureau inschakelt. Hiermee geeft u de debiteur nog 14 dagen om zonder extra kosten de betaling te voldoen.
Deze dient u in zoals een gewone incasso opdracht alleen kiest u dan tijdens het indienen voor een pre-incasso in plaats van een incasso. Bill Incasso verstuurt dan een sommatie zonder kosten naar uw debiteur. Deze ontvangt van onze een vriendelijke brief met een laatste kans om zonder bijkomende kosten uw factuur alsnog te voldoen. Dien bij Bill Incasso direct uw online incasso in.
Deze pre incasso brief is òòk voor u gratis. Wordt uw factuur binnen de gestelde betalingstermijn betaald? Dan meld u dit bij ons via de online portal. Het dossier wordt dan door ons kosteloos voor u gesloten. Geen kosten voor u èn geen kosten voor uw debiteur.
Wordt uw factuur niet betaald dan hoeft u niets te doen, uw dossier rolt dan automatisch door in een incasso opdracht.
Bijkomend voordeel is dat onze pre-incasso brieven voldoen aan de wettelijke eisen. Zeker als uw debiteur een consument is, moet uw laatste aanmaning, de zogenaamde 14 dagen brief, aan behoorlijk wat juridische eisen voldoen voordat er incasso kosten in rekening gebracht mag worden.
U kunt Bill Incasso altijd inschakelen wanneer u te maken heeft met personen of bedrijven die niet aan hun betaalverplichtingen voldoen. Wij werken voor zowel bedrijven, particulieren en verhuurders. En goed om te weten: wij hanteren geen minimumbedrag en ook geen maximumbedrag.
Het inschakelen van Bill Incasso is voor u als opdrachtgever geheel gratis. Dit komt door onze no cure, no pay werkwijze: wanneer wij geen resultaat boeken voor onze klanten, brengen wij ook geen kosten in rekening. En omdat de kosten (volgens de Wet Incassokosten) direct in rekening worden gebracht bij de debiteur, betaalt u ook bij succes niets.
Ja, het inschakelen van ons incassobureau is voor de opdrachtgever gratis. De kosten van onze dienstverlening brengen wij namelijk altijd in rekening bij uw debiteur. En mocht het niet lukken om uw geld te innen, dan rekenen wij ook geen kosten. Wij werken immers op basis van no cure, no pay.
U kunt ons incassobureau inschakelen door gratis uw vordering in te dienen. Hierbij heeft u de optie om direct een minnelijk incassotraject te starten of eerst nog gebruik te maken van onze pre-incassoservice. Met die laatste geeft u uw debiteur nog een laatste kans om zonder extra kosten uw vordering te voldoen.