HOE JE OPENSTAANDE FACTUREN BETAALD KRIJGT


Bill incasseert uw openstaande facturen snel, kosteloos en op een nette manier. Direct incasso?  Of eerst nog een kosteloze aanmaning (pre incasso)? Via onze website is uw factuur in enkele minuten ingediend.

ZO INCASSEREN WIJ UW OPENSTAANDE FACTUREN

Wij werken landelijk.

Het maakt dus niet uit waar u of uw klant woont.

No Cure No Pay

Bij het innen van uw openstaande factuur, betaalt uw debiteur de kosten.

Van A tot Z geregeld

Dus ook als het moeilijk wordt. Ook het starten van een gerechtelijke incassoprocedure en beslaglegging regelen we.

Waarom worden mijn openstaande facturen niet betaald?

De redenen dat debiteuren uw factuur onbetaald laten, zullen zeer divers zijn. 

Veel debiteuren hebben een slechte betalingsmoraal en laten hun rekeningen structureel te lang liggen voordat ze betaald worden. Andere klanten hebben weer betalingsproblemen en zo zullen er ook klanten zijn die nog niet betaald hebben omdat er een discussie over de factuur is.

Belangrijk is dat u zo snel mogelijk achterhaalt waarom uw factuur onbetaald blijft. Betaalde een klant altijd netjes op tijd en nu ineens niet meer? Pas dan zeker op, uw klant kan in financiële problemen geraakt zijn en een faillissement ligt wellicht op de loer. Zaak dus om uw rekeningen niet te lang onbetaald te laten.

Laat op tijd uw openstaande facturen innen. Wacht niet te lang totdat het te laat is.

"Uw openstaande facturen innen wij op basis van No Cure No Pay."

Pak betalingsproblemen van rekeningen structureel aan.

Werk de administratie in ieder geval maandelijks bij. 

Bepaal van te voren hoe je aanmaningstraject er uit gaat zien. Het moet niet te kort maar ook weer niet te lang zijn. Dit is afhankelijk hoe de band met je klanten is. Klanten die je al 10 jaar hebt, zal je anders benaderen, meer ruimte geven, dan nieuwe klanten die voor het eerst besteld hebben.

Stuur voor de openstaande facturen direct een herinnering naar de debiteur. Eventueel kun je bellen of nog een aanmaning sturen. Houd de tijd tussen de herinneringen niet te lang. En vermeld nooit op een aanmaning dat het de 1e of de 2e is. Debiteuren zullen dan met de betaling van uw onbetaalde posten wachten totdat ze de laatste aanmaning ontvangen hebben.

Zo zagen wij eens een herinneringsbrief van een klant voorbij komen. Deze vermelde doodleuk op zijn tweede aanmaning dat de laatste herinneringsbrief over 14 dagen verstuurd zou worden. Niet heel gek dat zijn factuur nog even onbetaald bleef, toch?

HIER MOET UW FACTUUR AAN VOLDOEN.

De wet stelt een aantal wettelijke eisen waaraan uw factuur moet voldoen. Vermeld altijd de volgende gegevens;

  • Uw volledige bedrijfsnaam en die van uw klant.
  • Uw volledige adres en ook dat van uw klant.
  • Uw BTW nummer
  • Indien van toepassing, uw KvK nummer
  • De factuurdatum
  • Het factuurnummer
  • Omschrijving en aantallen van wat er geleverd is.
  • Of omschrijving van geleverde diensten.
  • Het factuurbedrag exclusief BTW
  • Vermeld het btw percentage dat gehanteerd wordt.
  • En vermeld het btw bedrag
  • En natuurlijk misschien wel het belangrijkste; uw bankrekeningnummer waar de betalingen naar toe kunnen.

Zorg dat uw facturen in orde zijn zodat hier in ieder geval geen discussie over kan ontstaan.

Wat te doen als uw openstaande facturen toch onbetaald blijven.

Onbetaalde facturen kunnen een grote financiële druk leggen op uw bedrijf. Het is daarom belangrijk om bij rekeningen die langer open blijven staan, direct actie te ondernemen. Als een klant in financiële moeilijkheden verkeert, zullen ze de openstaande facturen van  crediteuren die het hardst roepen, het eerst betalen. Zo werkt het gewoon.

Soms is het moeilijk om de posten van een trouwe klant ter incasso uit handen te geven. Maar wat is een ‘goede’ klant die de betalingen van zijn facturen niet doet?

In deze video leggen we uit hoe onze incasso werkt.

Geen zin om te lezen? In deze video wordt kort samengevat hoe wij uw openstaande facturen innen.

Als een incasso nog net een stap te ver is.

Soms voelt het niet goed om die goede klant direct met een incasso te confronteren.

Alhoewel vervallen openstaande facturen geïnd moeten worden, kun je er bij Bill ook voor kiezen om eerst nog een vriendelijke laatste aanmaning (pre incasso) te laten versturen 

Om de klantrelatie te behouden hebben wij het pre incasso traject ontwikkeld. U kunt uw onbetaalde facturen online bij ons indienen en kiezen voor een ‘pre-incasso’.

Wij sturen dan nog een laatste kosteloze aanmaning naar uw klanten. Zij kunnen de onbetaalde factuur rechtstreeks aan u voldoen. U meld dit via onze online portal en het dossier wordt kosteloos door ons gesloten. Geen kosten voor u en geen kosten voor uw debiteur. Uw openstaande facturen worden betaald en uw klantrelatie blijft optimaal behouden. Een win win situatie.

Betaalt uw klant alsnog niet? Dan hoeft u niets te doen. Het pre-incasso traject wordt dan automatisch omgezet naar een incassotraject. Uw openstaande facturen innen wij altijd op basis van No Cure No Pay.

Laatste stap om uw onbetaalde facturen te innen.

Dan heeft u alles gedaan om uw onbetaalde rekening betaald te krijgen. U heeft aanmaningen gestuurd, gebeld & wellicht via ons kantoor een gratis pre incasso brief verstuurd. En nog betaalt uw klant niet. Er komt uiteraard een moment dat het op houdt. Er zal ander geschut ingezet moeten worden.

U schakelt een incassobureau in om uw openstaande facturen te innen, en dan? U kunt uw onbetaalde posten makkelijk online via onze website indienen, het kost u verder niets en in nog geen 5 minuten is het gedaan.

Bill zal vervolgens uw debiteur aan gaan schrijven. Er worden rente en incassokosten, conform de wet incassokosten, bij uw debiteur in rekening gebracht. Uw debiteur betaalt dus ook de kosten voor het innen van uw openstaande facturen.

Wordt er door uw debiteur betaald? U ontvangt dan naast de hoofdsom ook de door ons geïncasseerde rente. Wordt er onverhoopt niets geïncasseerd dan bent u ook niets verschuldigd, no cure no pay.


Tijdens dit incassotraject, het zogenaamde minnelijke incassotraject, doen we er alles aan om uw factuur zonder gang naar de rechter voor u te incasseren. We schrijven uw debiteur aan, nemen telefonisch contact met hem of haar op, sturen sms berichten, bekijken wat het probleem is waarom er niet betaald wordt en eventueel treffen we een redelijke betalingsregeling. Alles op een respectvolle manier richting uw debiteur uiteraard. De meeste openstaande facturen worden op deze manier in het minnelijke incassotraject betaald.

Uw vervallen openstaande facturen innen kan bij geen resultaat eventueel ook via een gerechtelijk incassotraject. Maar dat is niet verplicht.

Na het behalen van een vonnis kan er beslag gelegd worden bij uw debiteur om op die manier uw openstaande facturen betaald te krijgen. Tijdens een gerechtelijk incassotraject maakt ons kantoor een dagvaarding v op. Vervolgens wordt deze dagvaarding door onze deurwaarder aan uw debiteur betekend, dat wil zeggen; persoonlijk langsgebracht.

Uw klant kan er nu voor kiezen om de onbetaalde posten te betalen , verweer te voeren bij de rechter of niets te doen. Wordt er verweer gevoerd dan zullen we dit weerleggen. Komt uw debiteur niet opdagen dan wijst de rechter de openstaande factuur èn de gemaakte kosten automatisch toe. Nadat het vonnis is ontvangen, zullen we onze deurwaarder opdracht geven om beslag te laten leggen.

Waarom uw openstaande facturen innen via Bill ?

  • Gratis openstaande factuur indienen.
  • Bill int uw openstaande facturen op basis van No Cure No Pay.
  • Uw klant betaalt de incassokosten. Bij geen betaling, geen kosten voor de opdrachtgever.
  • Debiteuren worden persoonlijk benaderd.
  • Wij werken door heel Nederland, het maakt dus niet uit waar u of uw klant gevestigd zijn.
  • Ook gerechtelijke procedures, geregeld van A tot Z.
  • Een gerechtelijke incassoprocedure starten is nooit verplicht.
Snel en gratis uw openstaande factuur laten incasseren.