Al ruim 20 jaar zorgen wij dat onze klanten krijgen waar ze recht op hebben.
Eerste aanmaning versturen: gratis via ons incassobureau
Zo zorgt u ervoor dat u sneller betaald krijgt. Of download optioneel een voorbeeld aanmaning en verstuur zelf.
Slechts 3 minuten werk!
Sinds 2003
10.000+
Ruim tienduizend ondernemers hebben wij met succes geholpen.
Wki
Wanneer verstuurd u de eerste aanmaning?
Wordt uw factuur niet betaald dan zult u actie moeten ondernemen. U verstuurd uw eerste aanmaning het beste een aantal dagen nadat de betalingstermijn van de factuur is verstreken.
Heeft u zaken gedaan met een bedrijf? Dan hoeft u verder nergens rekening mee te houden, 1 enkele aanmaning (of eigenlijk: betalingsherinnering) is voldoende. Maar is uw klant een consument dan zijn er toch wel een aantal wettelijke vereisten waar u zich aan moet houden:
- Bij een consument moet u minimaal 1 herinnering versturen die een betalingstermijn heeft van minimaal 14 dagen. Dit noemen we ook wel een WIK-brief.
- In de brief moeten de incassokosten die er bij komen als er niet betaald wordt specifiek vermeld worden.
Tip! Maak gebruik van de voorbeeld aanmaning brieven van Bill Incasso. Daarmee voldoe u altijd aan de laatste wettelijke eisen.
Check direct of en hoe we u kunnen helpen
Ons stappenplan vertelt u snel een eenvoudig of we u kunnen helpen èn tegen welke kosten. Staat uw situatie er niet bij? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier.
Tips bij het sturen van een aanmaning
- Heeft u een goede relatie met uw klant? Stuur dan liever eerst een vriendelijke betaalherinnering en maak nog geen melding van eventuele incassokosten en wettelijke rente die zou kunnen rekenen. Dit zet onnodig druk op de situatie.
- Nummer uw aanmaningen niet in uw communicatie naar de klant toe. Geef dus niet aan dat een om een eerste aanmaning gaat, maar noem het gewoon aanmaning. Na een eerste aanmaning zal immers een tweede komen, wat uw debiteur het idee kan geven dat hij nog wel even kan wachten met betalen.
- Blijf altijd vriendelijk en correct in uw communicatie. Wij begrijpen als geen ander hoe vervelend een te late betaling is, maar kwaad achter uw geld aan gaan werkt echt alleen maar averechts.
- Wordt uw factuur betwist? Probeer er dan samen tot een oplossing te komen. Luister naar uw klant en heeft deze een punt? Wellicht kunt u dan uw levering of prestatie nog verder verbeteren.
- Krijgt u geen reactie, alleen maar smoezen of snijdt de argumentatie van uw debiteur om niet te betalen geen hout? Blijf dan niet wachten op uw geld en besteed uw vordering uit aan een incassobureau.
Zo werkt onze gratis Pre Incasso
- Maak een online account aan.
- Log in met de door u gekozen inloggegevens en voer debiteur (klant)gegevens in. Voer vervolgens de factuur in, kies voor ‘Pre Incasso’.
- Bill Incasso gaat nog dezelfde dag met uw dossier aan de slag.
- Wij versturen op ons briefpapier een kosteloze laatste aanmaning naar uw klant.
- Wordt uw factuur alsnog betaald? Dan meld u dit via onze online portal. Het dossier wordt dan kosteloos gesloten. Geen kosten voor u èn geen kosten voor uw klant.
- Niet betaald? Dan hoeft u ook niets te doen. Het dossier rolt dan automatisch door in een incassoprocedure.
Zo werkt onze pre incasso
Wij zorgen dat u weer rustig kunt slapen
Bij Bill Incasso geloven we dat incasso niet ingewikkeld hoeft te zijn. Geen ingewikkelde verhalen, gewoon doen wat werkt. Ontdek wat onze klanten over onze dienstverlening zeggen.
Wat als de eerste aanmaning niets oplevert?
Wordt uw factuur na het versturen van je eerste aanmaning nog steeds niet betaald? Dan kunt u een tweede aanmaning sturen maar ook kunt u er voor kiezen om een incassobureau in te schakelen.
Bill Incasso incasseert op basis van No Cure No Pay incasso. De incassokosten worden bij uw debiteur in rekening gebracht en die moet dus ook de kosten betalen.
Indienen van een incasso opdracht is eenvoudig;
- Maak via onze website gratis een account aan, Bill Incasso werkt niet met abonnementen.
- Log in met de door u gekozen inloggegevens en dien uw niet betaalde factuur in.
- Wij gaan dezelfde dag met uw dossier aan de slag.
- Uw debiteur wordt benaderd via e-mail, post, sms, aangetekende mail en persoonlijk via de telefoon. Net zo lang tot er een oplossing is.
- Betaalt uw klant de volledige vordering dan ontvangt u uw factuurbedrag + de geïncasseerde rente.
- Wordt er niets betaald dan kost het u ook niets.
- Eventueel is ook een gerechtelijke incasso procedure mogelijk.
De voordelen van Bill Incasso
- Gratis verzending van een laatste aanmaning via onze pre-incasso service
- No cure, no pay: de debiteur betaalt de kosten
- Actief in heel Nederland
- Ook inzetbaar voor huurincasso
- Volledige gerechtelijke incassoprocedures van A tot Z
- Wij gaan verder waar andere stoppen
Landelijke dekking, lokale aanpak
Of uw debiteur nu in Groningen, Maastricht of Amsterdam zit – wij helpen u. Bill Incasso heeft landelijke dekking en kent de weg in heel Nederland. Met kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Bergen op Zoom zijn we altijd dichtbij. Zo combineren we lokale kennis met landelijke slagkracht.
Ontdek hoe wij in elke provincie lokaal opereren. Klik op uw provincie om te zien wat wij voor u kunnen betekenen.
Zo werkt ons incassobureau
- Maak een online account aan.
- Log in met de door u gekozen inloggegevens en voer debiteur (klant)gegevens in. Voer vervolgens de factuur in.
- Bill Incasso gaat nog dezelfde dag met uw dossier aan de slag.
- Bij uw klant brengen we incassokosten en rente in rekening.
- Wordt alles betaald? Dan kost het u ook niets, u ontvangt van ons uw factuurbedrag + de geïncasseerde rente.
- Niets betaald? Dan kost het u ook niet, no cure no pay.
- Een gerechtelijke procedure is dan meestal nog mogelijk maar dat is niet verplicht.
Mark kiest voor een pre-incasso en niet direct voor incasso.
In deze video vertelt Mark Kramer van Kramer Financiële dienstverlening hoe hij de service van Bill Incasso ervaart. En waarom hij voor een pre incasso kiest alvorens een incasso procedure op te starten via ons incassobureau.